Logo Tordo Zaloguj

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
TORDO
DLA UŻYTKOWNIKÓW – KLIENTÓW RESTAURACJI

SPIS TREŚCI:

  • 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  • 2. ROLA TORDO.PL
  • 3. OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO
  • 4. USŁUGI ELEKTRONICZNE DOSTĘPNE W TORDO.PL
  • 5. KONTAKT Z TORDO.PL
  • 6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ RESTAURACJI WOBEC UŻYTKOWNIKÓW
  • 7. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI DOTYCZĄCYCH TORDO.PL
  • 8. USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  • 9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
  • 10. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
  • 11. PRZERWY I AWARIE TECHNICZNE
  • 12. PRAWA AUTORSKIE DO TORDO.PL I TREŚCI UŻYTKOWNIKÓW
  • 13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym https://tordo.pl (dalej jako: „Tordo” „Serwis Internetowy” lub „Serwis”).

Tordo to platforma internetowa, za pośrednictwem której udostępniamy możliwość wyszukiwania, przeglądania, składania zamówień na posiłki w Restauracjach z odbiorem osobistym lub do zjedzenia w Restauracji oraz oceniania restauracji. Profile restauracji dostępne na stronach Tordo są dodawane i prowadzone bezpośrednio przez właścicieli lokali, którzy są niezależnymi podmiotami trzecimi w stosunku do administratora Serwisu Internetowego.

Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z Serwisu Internetowego przez jego użytkowników, w szczególności zasad korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez administratora Tordo, w tym kwestie naszej odpowiedzialności.

Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem.

Zespół Tordo

1) POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Właścicielem Serwisu Internetowego jest TORDO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Warszawie (adres siedziby i adres do korespondencji: ul. Żenczykowskiego 2C, 00-707 Warszawa) wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001089126; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 5 000 zł w całości opłacony; NIP: 5214058382, REGON: 527849569, adres poczty elektronicznej: biuro@tordo.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 572 486 062 (dalej jako: „Administrator”).

2. Niniejszy Regulamin jest skierowany i tym samym wiąże wszystkich Użytkowników korzystających z Serwisu Internetowego, chyba że dane postanowienie stanowi inaczej. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów lub osób fizycznych, o których mowa w art. 385[5] Kodeksu Cywilnego, przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo przysługuje tym przepisom.

3. Niniejszy Regulamin nie jest skierowany do Restauracji współpracujących lub zamierzających podjąć współpracę z Tordo w zakresie korzystania z usług zamieszczania i prowadzenia Profilu Restauracji.

Warunki współpracy między Restauracjami a Administratorem Tordo są przedmiotem odrębnego regulaminu udostępnianego na stronach Serwisu Internetowego.

4. Określenia użyte w niniejszym Regulaminie i rozpoczynające się wielką literą oznaczają:

  • a.  ADMINISTRATOR – TORDO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Warszawie (adres siedziby i adres do korespondencji: ul. Żenczykowskiego 2C, 00-707 Warszawa) wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001089126; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 5 000 zł w całości opłacony; NIP: 5214058382, REGON: 527849569, adres poczty elektronicznej: biuro@tordo.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 572 486 062.
  • b.  FORMULARZ REZERWACJI – interaktywny formularz pozwalający każdemu Użytkownikowi na złożenie Rezerwacji w odniesieniu do Restauracji, która udostępniła taką możliwość na swoim Profilu.
  • c.  KLIENT – Użytkownik, który zawiera Umowę Sprzedaży z Restauracją lub korzysta z Rezerwacji, to jest: (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, (2) osoba prawna, albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
  • d.  KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).
  • e.  KONTO / KONTO UŻYTKOWNIKA – oznaczony indywidualnym adresem poczty elektronicznej (adres e-mail) i hasłem podanym przez Użytkownika zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Administratora, w którym gromadzone są m. in. dane podane przez Użytkownika oraz informacje o innych działaniach w ramach Serwisu Internetowego. Konto pozwala także korzystać z pozostałych Usług Elektronicznych, dla których zastrzeżono wymóg posiadania Konta.
  • f.  OPINIE – interaktywny moduł umożliwiający dodawanie opinii i recenzji o Restauracjach widocznych następnie pod Profilami Restauracji w Serwisie Internetowym.
  • g.  PRAWO AUTORSKIE – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2509 z późn. zm.).
  • h.  PROFIL RESTAURACJI / PROFIL – strony internetowe Restauracji udostępniane w Serwisie Internetowym przez Restaurację i w zakresie wynikającym z funkcjonalności Serwisu Internetowego także przez Administratora.
  • i.  RESTAURACJA – użytkownik Serwisu Internetowego zamieszczający i prowadzący Profil Restauracji – przedsiębiorca będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzący we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, który zawiera Umowę Sprzedaży z Klientem.
  • j.  REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego skierowany do Użytkowników.
  • k.  REZERWACJA – usługa rezerwacji stolika w Restauracji, w tym rezerwacji stolika na określoną datę i godzinę oraz dla określonej liczby osób. Szczegółowe warunki Rezerwacji, w tym możliwość i warunki jej zmiany, anulowania lub opłaty za Rezerwację, zależą od oferty Restauracji zamieszczonej na Profilu Restauracji i Regulaminu Restauracji.
  • l.  SERWIS INTERNETOWY / SERWIS / TORDO – serwis internetowy udostępniany przez Administratora pod adresem internetowym https://tordo.pl.
  • m.  UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży posiłków lub napojów zawierana pomiędzy Klientem a Restauracją za pośrednictwem Serwisu Internetowego na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. Umowa Sprzedaży może obejmować także usługi dodatkowe wybrane przez Klienta, o ile będą one oferowane przez Restaurację. Umowa Sprzedaży jest umową o dostarczanie treści cyfrowych w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610).
  • n.  USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Administratora na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Serwisu Internetowego zgodnie z niniejszym Regulaminem.
  • o.  UŻYTKOWNIK – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca lub zamierzająca korzystać z Serwisu Internetowego.

2) ROLA TORDO.PL

  1. 1.  Tordo jest internetową portalem internetowym, który pozwala Użytkownikom składanie w Restauracjach Zamówień na posiłki z odbiorem osobistym lub do zjedzenia na miejscu, a także składanie Rezerwacji.
  2. 2.  Restauracje ponoszą pełną odpowiedzialność prawną przed Klientami oraz Administratorem Tordo za wszelkie treści i dane udostępniane, rozpowszechniane, przekazywane i publikowane przez nie w ramach Profilu Restauracji.
  3. 3.  Rolą Tordo jest jedynie udostępnienie miejsca i narzędzi technicznych, które umożliwiają skojarzenie Restauracji z Klientami poszukującymi lokali gastronomicznych, które mogą odpowiadać ich potrzebom i oczekiwaniom.
  4. 4.  Administrator Tordo nie jest autorem jakichkolwiek Profili i innych informacji promocyjnych lub handlowych zamieszczanych przez Restauracje w Serwisie Internetowym, w szczególności w ramach Profilu Restauracji. Restauracje samodzielnie redagują swoje Profile i ponoszą bezpośrednią odpowiedzialność za ich treść.
  5. 5.  Administrator nie ma obowiązku ingerować w jakiekolwiek uzgodnienia między Klientem a Restauracją, w szczególności w zakresie kosztu, sposobu czy terminu wykonania Umowy Sprzedaży lub usług.
  6. 6.  Administrator Tordo informuje, że Restauracje mogą korzystać z Serwisu Internetowego wyłącznie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zarejestrowanego przedsiębiorstwa. W razie zawarcia jakiejkolwiek umowy Restauracje odpowiedzialne są bezpośrednio przed Użytkownikami za przestrzeganie obowiązujących przepisów mających na celu ochronę praw konsumenta, w szczególności prawo do reklamacji i odstąpienia od umowy zawartej na odległość na zasadach wskazanych w Kodeksie Cywilnym oraz Ustawie o Prawach Konsumenta.

3) OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO

  • 1. Użytkownik obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego w sposób zgodny z jego przeznaczeniem i tematyką, zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Administratora Tordo, pozostałych Użytkowników oraz osób trzecich. Użytkownik obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Użytkownikowi zabrania się także wykorzystywania Serwisu Internetowego do przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) lub podejmowania jakichkolwiek innych działań zakłócających prawidłowe funkcjonowanie Serwisu.
  • 2. Każdy Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za wszystkie transmitowane, przechowywane, udostępniane, rozpowszechniane i publikowane przez siebie w ramach Serwisu Internetowego treści i dane. Użytkownik umieszczając lub przesyłając jakiekolwiek treści w ramach Serwisu obowiązany jest posiadać wszelkie wymagane prawa i zezwolenia do umieszczania takich treści w Serwisie, w szczególności prawa autorskie lub wymagane licencje, zezwolenia i zgody na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, publikację itd., zwłaszcza prawo publikowania i rozpowszechniania w sieci Internet, systemie on-line oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku w przypadku treści, które obejmują wizerunek osób trzecich.
  • 3. Administrator, działając zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.), nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych w Tordo danych Użytkowników lub Restauracji (w tym danych zamieszczanych przez nie na Profilu Restauracji). Administrator przestrzega w tym zakresie art. 14 ust. 1 ustawy, zgodnie z którym nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane, jeśli nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych, w szczególności poprzez usunięcie zamieszczonych przez Użytkownika lub Restaurację treści.
  • 4. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Administrator: (1) komputer, laptop, tablet, smartfon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Opera; Google Chrome; Safari; Microsoft Edge; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
  • 5. Administrator Tordo występuje w roli administratora danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Serwisu Internetowego, w tym dokonywanie płatności, jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Serwisu Internetowego jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (np. korzystanie z Usług Elektronicznych oraz obowiązki ustawowe Administratorem).

4) USŁUGI ELEKTRONICZNE DOSTĘPNE W TORDO.PL

  • 1. Korzystać z Usług Elektronicznych na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Użytkownik.
  • 2. Korzystanie przez Użytkowników z Usług Elektronicznych jest nieodpłatne.
  • 3. Administrator udostępnia Użytkownikom możliwość korzystania z następujących Usług Elektronicznych w Serwisie Internetowym:
    • a.  utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika,
    • b.  Formularz Zamówienia Posiłku,
    • c.  wyszukiwanie i przeglądanie Profili Restauracji za pomocą Wyszukiwarki,
    • d.  składanie Rezerwacji przez Formularz Rezerwacji,
    • e.  wystawianie opinii o Restauracjach.

5) WARUNKI SKŁADANIA ZAMÓWIENIA I KORZYSTANIE Z FORMULARZA ZAMÓWIENIA POSIŁKU

  • 1. Serwis umożliwia zawarcie Umowy Sprzedaży posiłku pomiędzy Użytkownikiem a Restauracją.
  • 2. Jedną z funkcjonalności Serwisu Internetowego jest Formularz Zamówienia Posiłku, za pomocą którego Klient może zawrzeć Umowę Sprzedaży z Restauracją w zakresie zamówienia posiłku z odbiorem w Restauracji lub do zjedzenia w Restauracji. W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży posiłku do zjedzenia na miejscu w Restauracji, Restauracja dokonuje również odpowiadającej Umowie Sprzedaży rezerwacji miejsca przy stoliku.
  • 3. Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Serwisie. Złożenie zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia, (2) kliknięciu na stronie Serwisu po wypełnieniu formularza zamówienia pola „Zamawiam” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych. W formularzu zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: nick lub nazwa, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego.
  • 4. Cena produktu uwidoczniona w Profilu Restauracji podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie posiłku będącego przedmiotem zamówienia, Klient jest informowany na stronach Serwisu w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
  • 5. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronach Serwisu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail po zakupie. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Usługodawcy.
  • 6. Sposoby i termin płatności: płatność może być dokonana za pomocą przelewu na rachunek Restauracji, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, za pośrednictwem Viva.com – aktualne sposoby płatności określone są w trakcie składania zamówienia oraz na stronie internetowej https://www.viva.com/.
  • 7. Termin płatności: Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 15 minut od chwili złożenia Zamówienia, jednak nie później jednak niż przed terminem określonym w pkt. 5.3 Regulaminu.
  • 8. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
  • 9. Restauracja jest obowiązana dostarczyć Klientowi zamówienie lub udostępnić Klientowi zamówienie do odbioru w terminie wskazanym przez restaurację (opcja “jak najszybciej”) lub w terminie wskazanym przez klienta (opcja zamówienia z wyprzedzeniem na konkretny termin) tego samego dnia i jednocześnie do godziny wybranej przez Klienta w Formularzu Zamówienia Posiłku, jednakże wyłączenie w przypadku, kiedy Zamówienie zostało przez Klienta opłacone w terminie wskazanym w pkt. 5.7.

6) REZERWACJA

  • 1. Usługa Elektroniczna Formularz Rezerwacji – usługa ta dostępna jest w odniesieniu do wybranych Restauracji, które zdecydowały się uruchomić opcję składania Rezerwacji na swoim Profilu. Złożenie Rezerwacji możliwe jest w takim wypadku poprzez skorzystanie z Formularza Rezerwacji dostępnego na stronie wybranego Profilu Restauracji w Serwisie Internetowym. Złożenie Rezerwacji wymaga posiadania Konta w Serwisie Internetowym.
  • 2. Korzystanie z Formularza Rezerwacji następuje po wybraniu interesującego terminu z kalendarza oraz kliknięcia pola akcji. W Formularzu Rezerwacji należy podać następujące dane wskazane jako obowiązkowe, a następnie kliknąć pole akcji– z tą chwilą Rezerwacja zostaje przesłana do wybranej Restauracji, która może udzielić na nią odpowiedzi z poziomu swojego Konta. O zmianie statusu Rezerwacji jest informowany Użytkownik, który ją złożył, drogą poczty elektronicznej oraz komunikatem wyświetlanym w ramach jego Konta w Serwisie.
  • 3. Usługa Elektroniczna Formularz Rezerwacji świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą wysłania Rezerwacji za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania wysyłania Rezerwacji za jego pośrednictwem przez Użytkownika.
  • 4. W celu uniknięcia wątpliwości, przyjmuje się, że Profil Restauracji stanowi wyłącznie zaproszenie dla Użytkowników do składania Rezerwacji oraz skorzystania z usług Restauracji. Udostępnianie Profilu wraz z opcją Rezerwacji nie zobowiązuje Restauracji do akceptacji składanych Rezerwacji i zawierania umów ze wszystkimi zainteresowanymi Użytkownikami. Restauracja samodzielnie i dowolnie może decydować o przyjęciu lub odrzuceniu otrzymanych Rezerwacji, z zastrzeżeniem, że w przypadku akceptacji Rezerwacji przez Restaurację, Restauracja wyraża gotowość wykonania usług w terminie wynikającym z przyjętej Rezerwacji oraz na podstawie ewentualnych dodatkowych uzgodnień między tą Restauracją a danym Użytkownikiem. Sama umowa sprzedaży lub umowa o świadczenie usług jest w takim wypadku zawierana poza Serwisem i bez ingerencji oraz udziału Administratora Tordo.
  • 5. Użytkownicy i Restauracje odpowiadają bezpośrednio między sobą za wykonanie zobowiązań wynikających z dokonanej Rezerwacji. W razie przyjęcia Rezerwacji dalszy tok postępowania stron wynika z obowiązujących przepisów prawa – przede wszystkim Restauracja zobowiązuje się do obsłużenia Użytkownika w swoim lokalu w terminie objętym Rezerwacją, a Użytkownik obowiązany jest do zapłaty wynagrodzenia za usługi zgodnie z cennikiem Restauracji. Termin, miejsce i sposób wykonania Rezerwacji wynika każdorazowo z indywidualnych ustaleń stron.
  • 6. Administrator nie gwarantuje Użytkownikom akceptacji ich Rezerwacji przez Restauracje, jak również jakości obsługi danej Restauracji, co nie wyłącza ani nie ogranicza ewentualnej odpowiedzialności Administratora Tordo lub Restauracji wynikającej z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

7) KONTO

  • 1. Usługa Elektroniczna Konto – korzystanie z Konta jest możliwe po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Użytkownika: (1) uzupełnieniu formularza rejestracji dostępnego na stronie Serwisu, (2) kliknięciu pola „Utwórz konto” oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej – z tą chwilą zawierana jest umowa o korzystanie z Usługi Elektronicznej Konto między Użytkownikiem i Administratorem Tordo. W formularzu rejestracji Konta niezbędne jest podanie przez Użytkownika swojego adresu poczty elektronicznej, nicku lub nazwy, numeru telefonu i hasła.
  • 2. Konto pozwala korzystać z dodatkowych funkcjonalności i zasobów Tordo, dla których zastrzeżono wymóg posiadania Konta. Korzystanie z Konta oraz jego poszczególnych funkcjonalności może wymagać podania również innych danych przez Użytkownika (np. dane wymagane do złożenia Rezerwacji w wybranej Restauracji) – każdorazowo informacja o zakresie wymaganych danych podana jest na stronie Serwisu Internetowego, przed skorzystaniem z określonej funkcjonalności.
  • 3. Każdy Użytkownik obowiązany jest do bieżącej aktualizacji swoich danych podanych w ramach Konta w razie ich zmiany.
  • 4. Użytkownik bez wyraźnej zgody Administratora może posiadać tylko jedno Konto w tym samym czasie.
  • 5. Usługa Elektroniczna Konto Użytkownika świadczona jest nieodpłatnie i przez czas nieoznaczony. Użytkownik ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Administratora, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@tordo.pl. Rozwiązanie w tym wypadku umowy o korzystanie z danego Konta następuje po upływie 30 dni od dnia otrzymania przez Administratora rezygnacji Użytkownika, chyba że Użytkownik zgłosi Administratorowi chęć rezygnacji z Konta najpóźniej przed upływem wskazanego terminu. Po upływie tego terminu logowanie się do Konta oraz korzystanie z funkcjonalności dostępnych w ramach Konta nie będzie możliwe.
  • 6. Administrator zastrzega sobie prawo zawieszenia, a w ostateczności także usunięcia Konta Użytkownika z ważnych powodów, to jest na wypadek naruszania postanowień niniejszego Regulaminu przez Użytkownika, a w szczególności gdy: (1) działania danego Użytkownika naruszają bezprawnie renomę Administratora, Serwisu Internetowego lub współpracujących Restauracji; (2) Użytkownik korzysta z Serwisu Internetowego i jego Usług Elektronicznych niezgodnie z ich przeznaczeniem lub tematyką wynikającymi z niniejszego Regulaminu; (3) działania Użytkownika stwarzają zagrożenie bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Administratora, Serwisu Internetowego lub bezpieczeństwa innych Użytkowników bądź Restauracji podczas korzystania przez nich z Serwisu; (4) Użytkownik dostarcza w Serwisie treści bezprawne, wulgarne i obraźliwe, treści naruszające cudze dobra osobiste i prawa autorskie, treści promujące pośrednio bądź bezpośrednio inne aplikacje, strony internetowe, produkty i usługi konkurencyjne wobec Serwisu.
  • 7. Zawieszenie Konta polega na wyłączeniu możliwości logowania do Konta oraz korzystania z jakichkolwiek jego funkcjonalności i zasobów. Zawieszenie Konta może nastąpić na czas określony wskazany przez Administratora lub nieokreślony – do czasu ustania przyczyny jego zawieszenia. W czasie zawieszenia Konta Użytkownik powinien podjąć działania mające na celu usunięcie przyczyny, która była podstawą zawieszenia, a po jej usunięciu obowiązany jest poinformować o tym niezwłocznie Administratora. Administrator aktywuje Konto niezwłocznie po potwierdzeniu ustania przyczyny jego zawieszenia.
  • 8. Administrator przed podjęciem decyzji o zawieszeniu lub usunięciu Konta w miarę możliwości wzywa Użytkownika do zaprzestania naruszeń, a dopiero jeżeli wezwanie okaże się bezskuteczne lub niemożliwe – Administrator może podjąć określoną decyzję o zawieszeniu lub usunięciu Konta. Niezwłocznie po podjęciu decyzji Administrator przesyła temu Użytkownikowi wiadomość z informacją o przyczynie zawieszenia lub usunięcia Konta na przypisany do jego Konta.

8) OPINIE

  • 1. Po realizacji Zamówienia Użytkownik może wystawić Restauracji Opinię w Serwisie.
  • 2. Dodanie Opinii możliwe jest na Profilu każdej Restauracji, po skorzystaniu z odpowiedniego formularza dostępnego w zakładce z opiniami na stronie Profilu. Dodając opinię, Klient może wybrać ocenę graficzną Restauracji w pięciostopniowej skali, gdzie 1 gwiazdka oznacza najniższą ocenę, a 5 gwiazdek najwyższą. Średnia wszystkich wystawionych ocen prezentowana jest obok Profilu Restauracji. Klient może, ale nie musi w ramach opinii dodać także recenzję Restauracji.
  • 3. Administrator zapewnia, aby publikowane opinie o Restauracjach pochodziły od ich Klientów, którzy zakupili w restauracji posiłek i których Zamówienie zostało zrealizowane. W tym celu Administrator podejmuje następujące działania, aby sprawdzić, czy opinie pochodzą od w/w Klientów: Serwis umożliwia w sensie technicznym opublikowanie Recenzji wyłącznie Klientowi, który złożył Zamówienie. Opublikowanie opinii jest możliwe przez 3 miesiące od dnia złożenia Zamówienia. Publikując opinię Klient jest obowiązany przestrzegać prawa, w tym w szczególności zamieszczać informacje zgodne z prawdą oraz pozbawione wulgaryzmów i linków do stron niezwiązanych z publikowaną Recenzją albo zawierających treści niezgodne z prawem. Do recenzji Klient może dołączyć link do YouTube lub TikTok. Przed publikacją opinii Administrator sprawdza, czy opinia jest zgodna z powyższymi zasadami. Weryfikacja następuje bez zbędnej zwłoki.
  • 4. W razie wątpliwości Administratora lub Restauracji lub zastrzeżeń kierowanych do Administratora przez innych Restaurację lub osoby trzecie czy dana opinia pochodzi od Klienta, który zrealizował Zamówienie w Restauracji, Administrator zastrzega sobie prawo skontaktowania się z autorem opinii celem wyjaśnienia i potwierdzenia, że faktycznie jest Klientem Restauracji.
  • 5. Administrator nie zamieszcza także opinii sponsorowanych. Wszelkie uwagi, odwołania czy też zastrzeżenia dotyczące treści opinii i ocen mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 12. Regulaminu.
  • 6. Wszelkie wypowiedzi, oceny i opinie zamieszczane przez Klientów w Tordo zawierają ich własne opinie i nie stanowią opinii Administratora Tordo.
  • 7. Opublikowane opinie pozostają widoczne w Serwisie Internetowym bezterminowo, to jest do czasu (1) usunięcia opinii przez Administratora z powodu jej bezprawnego charakteru lub naruszenia postanowień Regulaminu albo (2) usunięcia opinii na uzasadniony wniosek osoby ją dodającej lub podmiotu trzeciego.

9) WYSZUKIWARKA

  • 1. Usługa Elektroniczna Wyszukiwarka – usługa pozwala Użytkownikowi wyszukiwać i przeglądać interesujące go Profile Restauracji. Skorzystanie z Wyszukiwarki możliwe jest na stronie głównej Serwisu Internetowego, w szczególności poprzez wybór jednej z dostępnych kategorii Restauracji lub też podanie interesującej Użytkownika frazy i lokalizacji w odpowiednim polu wyszukiwania, a następnie kliknięcie pola klawisza “Enter” lub pola „Pokaż wyniki”. Wyszukiwarka pozwala na wyszukanie Profilu Restauracji odpowiadającego podanym kryteriom wyszukiwania. Użytkownik może skorzystać także z dodatkowych opcji sortowania i filtrowania wyników wyszukiwania. Skorzystanie z Wyszukiwarki ma zawsze charakter nieodpłatny, jednorazowy i ulega zakończeniu po skorzystaniu z niej przez Użytkownika albo z chwilą wcześniejszego opuszczenia strony Serwisu Internetowego.
  • 2. Administrator może stosować na stronach Tordo plasowanie Profili Restauracji, co polega na przypisywaniu określonym Profilom wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania niż pozostałym Profilom zamieszczonym w Serwisie. Administrator nie umożliwia Restauracjom odpłatnego wpływania na plasowanie Profili Restauracje. Poniżej Administrator wskazuje główne parametry determinujące plasowanie w Tordo:
    • a. data dodania Profilu w Serwisie Internetowym (w kolejności od najstarszych do najnowszych) bądź inne kryterium zastosowane przez Użytkownika, który może korzystać w Wyszukiwarce z dobrowolnych opcji sortowania i filtrowania treści, wpływając tym samym samodzielnie na sposób plasowania Profili;
    • b. umieszczenie Profilu we właściwej kategorii,
    • c. jakość prezentacji Profilu, cechy wizualne oraz jego opis;
    • d. dodanie zdjęć, w tym również liczba i wielkość dodanych zdjęć;
    • e. zastosowanie w nazwie Restauracji (firmy) określeń adekwatnych do wyszukiwanych;
    • f. oferowanie w Restauracji udogodnień adekwatnych do zaznaczonych przez Użytkownika w Wyszukiwarce.
  • 3. Niezależnie od plasowania Profili Restauracji w wynikach wyszukiwania, Administrator wyświetla również najnowsze dodane Profile Restauracji na stronie głównej Serwisu Internetowego.
  • 4. Wskazane parametry determinujące plasowanie Profili mają za zadanie z jednej strony ułatwić i przyspieszyć Użytkownikowi znalezienie interesującej go Restauracji, a z drugiej strony zwiększyć Restauracjom szansę dotarcia ze swoimi usługami do docelowej grupy odbiorców.

10) KONTAKT Z TORDO.PL

Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Administratorem Tordo jest poczta elektroniczna (e-mail: biuro@tordo.pl), za pośrednictwem której Użytkownicy mogą wymieniać informacje dotyczące korzystania z Serwisu Internetowego oraz działania jego Usług Elektronicznych. Użytkownicy mogą kontaktować się z Administratorem także na inne dopuszczalne prawem sposoby, korzystając z danych kontaktowych podanych na wstępie Regulaminu.

11) ODPOWIEDZIALNOŚĆ RESTAURACJI WOBEC UŻYTKOWNIKÓW

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Restauracji w związku z prowadzonym Profilem Restauracji, jak również przyjmowanymi i wykonywanymi Rezerwacjami Użytkowników, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Restauracjami w Serwisie Internetowym są zawsze przedsiębiorcy, którzy odpowiedzialni są bezpośrednio przed Użytkownikami za wykonanie zobowiązań wynikających z ich Rezerwacji.

  2. Prawa i obowiązki Użytkownika w zakresie reklamacji lub prawa odstąpienia od umowy w związku z jego Rezerwacją są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym lub Ustawie o Prawach Konsumenta. Użytkownik powinien kierować wszelkie roszczenia i żądania w tym zakresie bezpośrednio do Restauracji, której usług one dotyczą, zgodnie z udostępnianymi przez tę Restaurację danymi kontaktowymi.

  3. Administrator Tordo nie ma obowiązku ingerować w jakiekolwiek spory między Użytkownikami a Restauracjami, które powstać mogą w związku z zawartą umową sprzedaży lub umową o świadczenie usług. Użytkownicy i Restauracje powinni rozwiązywać wszelkie spory wynikające z zawartej umowy bezpośrednio między sobą i bez udziału Administratora, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym również w drodze postępowania sądowego. Podstawa i zakres odpowiedzialności Restauracji są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Restauracje odpowiedzialne są za przestrzeganie obowiązujących przepisów mających na celu ochronę praw konsumenta, w szczególności prawo do reklamacji i odstąpienia od umowy zawartej na odległość na zasadach wskazanych w Kodeksie Cywilnym oraz Ustawie o Prawach Konsumenta.

12) PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI DOTYCZĄCYCH TORDO.PL

    1.  Niniejszy punkt 12. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji Użytkowników składanych do Administratora, w szczególności reklamacji dotyczących Usług Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Administratora lub Serwisu Internetowego.

    2.  Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej przez prawo odpowiedzialności Administratora:

      a. Podstawa i zakres odpowiedzialności Administratora wobec Użytkownika w razie niewykonania lub nienależytego wykonania Usług Elektronicznych, określone są przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.).

      b. Dodatkowo, w przypadku reklamacji obejmującej treści cyfrowe lub usługi cyfrowe dostarczane na podstawie umowy zawartej z Użytkownikiem będącym konsumentem lub osobą fizyczną, o której mowa w art. 7aa Ustawy o Prawach Konsumenta, zastosowanie mają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Administratora względem Użytkownika w razie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z zawartą umową.

    3.  Reklamacja może zostać złożona na przykład: w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@tordo.pl.

    4.  Zaleca się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

    5.  W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Administratora.

    6.  Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, zrzuty ekranu, dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji. Administrator może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów, jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Administratora.

    7.  Administrator ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

13) USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. W celu spełnienia obowiązków informacyjnych, Administrator wskazuje, że na podstawie art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta Użytkownikowi będącemu konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy adresowane do Administrator może zostać złożone na przykład w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@tordo.pl. Konsument może w tym celu skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.

2. Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt. 12 Ustawy o Prawach Konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do: (1) umów o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, gastronomii, najmu samochodów, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; (2) umów o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta; (3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (5) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.

3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

  • a) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części, (2) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;

  • b) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.

4. Konsumenci mogą zrezygnować z korzystania z Serwisu Internetowego oraz jego Usług Elektronicznych w każdej chwili i bez ponoszenia kosztów, w szczególności poprzez usunięcie Konta Użytkownika.

5. Postanowienia niniejszego punktu 13. Regulaminu dotyczące konsumenta stosuje się również do osoby fizycznej, dla której zawarcie umowy jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z okoliczności wynika, że nie posiada to dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

14) POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi:

  • a) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację;
  • b) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację;
  • c) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny).

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.

2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie konsumentom informacji w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem konsument może się skontaktować:

  • a) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333;
  • b) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl;
  • c) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).

3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

  • a) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego;
  • b) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej;
  • c) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).

4. Pod adresem http://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).

15) POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

1. Niniejszy punkt 15. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Użytkowników niebędących konsumentami w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego. Ponadto, niniejszy punkt Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte nie są skierowane i tym samym nie wiążą Użytkownika będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, chyba że zastosowanie do tego Użytkownika postanowień zawartych w niniejszym punkcie Regulaminu nie jest niedozwolone.

2. Administratorowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Użytkownika żadnych roszczeń w stosunku do Administratora.

3. Odpowiedzialność ustawowa Administratora z tytułu rękojmi lub braku zgodności świadczenia z umową zostaje wyłączona.

4. Termin ustosunkowania się do reklamacji Użytkownika wynosi do 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

5. Odpowiedzialność Administratora w stosunku do Użytkownika, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconego wynagrodzenia za korzystanie z usług Serwisu Internetowego przez okres ostatniego roku, a w razie ich braku – nie więcej niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Użytkownika w stosunku do Administratora, w tym także w przypadku braku zawarcia umowy lub niezwiązanych bezpośrednio z umową. Administrator ponosi odpowiedzialność w stosunku do Użytkownika tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.

6. Jakiekolwiek opóźnienie lub niewywiązywanie się z warunków realizacji umowy przez Administratora nie będą stanowiły podstawy dla Użytkownika do odstąpienia od umowy lub też domagania się odszkodowania za poniesione straty lub innych równoważnych płatności, jeśli niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy zostało spowodowane czynnikami, za które Administrator nie ponosi odpowiedzialności i do których powstania się nie przyczynił.

7. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Administratora.

17) PRAWA AUTORSKIE DO TORDO.PL ORAZ TREŚCI UŻYTKOWNIKÓW

1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Administratora lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są one ochroną Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy jego wyrażenia.

2. Serwis Internetowy należy traktować podobnie jak każdy inny utwór podlegający ochronie prawnoautorskiej. Użytkownik nie ma prawa kopiować Serwisu Internetowego za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa. Użytkownik zobowiązuje się także nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć, odkodowywać, dekompilować, dezasemblować lub w jakikolwiek inny sposób starać się ustalić kod źródłowy Serwisu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa.

3. Znaki handlowe Administratora, Restauracji oraz innych podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

4. Użytkownik zamieszczający w Tordo jakiekolwiek treści stanowiące utwory w rozumieniu przepisów Prawa Autorskiego obowiązany jest zapewnić, że posiada autorskie prawa majątkowe lub inne wymagane prawem zezwolenia w zakresie pozwalającym na rozpowszechnianie tych utworów w ramach Tordo. W przypadku wystąpienia przez osobę trzecią z roszczeniami przeciwko Administratorowi w związku z naruszeniem jej praw na skutek zamieszczenia określonych treści przez Użytkownika w Serwisie Internetowym, Użytkownik obowiązany jest współpracować z Administratorem w celu wyjaśnienia sytuacji oraz w razie potrzeby zwolnić Administratora od wszelkich roszczeń i odpowiedzialności za dokonane przez Użytkownika naruszenia.

5. Z chwilą zamieszczenia przez Użytkownika w Tordo treści, do których prawa autorskie lub inne wymagane prawem zezwolenia przysługują temu Użytkownikowi, udzielona zostaje Administratorowi nieodpłatna, niewyłączna, zbywalna i przenoszalna licencja na korzystanie z otrzymanych treści (w tym prawo do ich sublicencjonowania w zakresie wymienionych pól eksploatacji), obejmująca prawo do korzystania z autorskich praw majątkowych, bez ograniczeń co do terytorium i czasu (nie krócej jednak niż przez czas trwania umowy o korzystanie z Konta), na następujących polach eksploatacji: (1) trwałego lub czasowego rozpowszechniania, wyświetlania, odtwarzania oraz przechowywania tych treści techniką cyfrową, w tym za pośrednictwem komputera, urządzeń mobilnych oraz sieci Internet, dla celów prawidłowego świadczenia Usług Elektronicznych na rzecz wszystkich Użytkowników Tordo oraz możliwości prowadzenia promocji i reklamy Tordo za pośrednictwem kont i profili w mediach społecznościowych; (2) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia tych treści w całości lub w części, techniką cyfrową, w zakresie, w którym dla rozpowszechniania, wyświetlania, odtwarzania oraz ich przechowywania w wyżej przewidzianych celach niezbędne jest ich zwielokrotnienie; (3) publicznego udostępniania za pośrednictwem strony Tordo oraz w mediach społecznościowych Administratora w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym.

6. Licencja, o której mowa w pkt. 17.5 wyżej, obejmuje zezwolenie Użytkownika na wykorzystanie zamieszczanych

18) POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Umowy zawierane poprzez Serwis Internetowy zawierane są w języku polskim oraz zgodnie z prawem polskim.

2. Zmiana Regulaminu:

  • a. Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; podlegania obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu; zmiany zakresu lub formy świadczonych Usług Elektronicznych; dodania lub usunięcia Usług Elektronicznych; konieczności przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Użytkowników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa; poprawy jakości obsługi Użytkowników; zmiany danych Administratora – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
  • b. Okres powiadomienia o proponowanych zmianach przed ich wprowadzeniem wynosi co najmniej 15 dni od dnia powiadomienia, z zastrzeżeniem pkt. 18.2 lit. d) i e) Regulaminu. Użytkownik ma prawo rozwiązać umowę z Administratorem przed upływem okresu powiadomienia. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia otrzymania powiadomienia.
  • c. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym (np. umowa o korzystanie z Konta), zmieniony Regulamin wiąże Użytkownika, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o zmianach, zgodnie z okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie umowy. Dodatkowo w dowolnym momencie po otrzymaniu powiadomienia o zmianach, Użytkownik może zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Użytkownik będący konsumentem albo osobą fizyczną, o której mowa w art. 385[5] Kodeksu Cywilnego, ma prawo odstąpienia od umowy.
  • d. W przypadku zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Użytkownika przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już wykonane i realizowane umowy.
  • e. Administrator może wprowadzić zmiany Regulaminu bez zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia, o którym mowa w pkt. 18.2 Regulaminu, w przypadku gdy Administrator:
    • i. podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia;
    • ii. musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Użytkowników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.
  • f. W przypadkach, o których mowa pkt. 18.2 lit. e) Regulaminu, wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Administrator.

3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeks Cywilny; ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.); Ustawa o Prawach Konsumenta; Prawo Autorskie; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

Dziękujemy za uważną lekturę!


W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji – prosimy o kontakt korzystając z danych podanych na wstępie.
Zapraszamy do korzystania z usług naszej platformy.